pondělí 4. dubna 2011

Uklízecí maniak....

Kdo? No předci prý já. Někdo je sexuální maniak, jiný pracovní maniak a já jsem uklízecí maniak. Toto o mě do statusu na facebooku práskla moje milovaná starší dcera a ani pod různými mými výhružkami to nesmazala. Co jí k tomu vedlo?
Jednou jsem nechtíc vyslechla její rozhovor s jejím přítelem. Kluk jeden šikovnej si vždycky vybere k návštěvě čas, kdy většinou šůruju barák, od někud pořád vykukuji s uklízecím šátkem na hlavě nebo mám vraženou ruku v záchodové míse snažíc se jí dokonale vyčistit. Když sedím na gauči jako pecka a nic nedělám kluk nikdy na návštěvu nepřijde. Ale k tomu rozhovoru. Prosím tě dělá taky tvoje matka něco jinýho než pořád uklízí? ptal se klučina mojí dcery.Ale jo dělá, zabručela moje dcera. V noci spí. Teda snad! dodala. A na facebook vyvěsila: Všichni se rodí s holým zadkem a moje matka se narodila s prachovkou v ruce! No není roztomilá dceruška moje milovaná??? A to jenom proto, že se snažím udržovat naší rodnou hroudu v jakžtakt čistém stavu jak se to snažila děla i moje mamka. Do pokojíku už od vánoc nechodím a pokud tam vysloveně musím tak nerozsvěcuju a pokud je světlo zaklapnu víka a srdnatě klopítám přes ten bordel. Úlevu mi nepřineslo ani nové dvojlůžko stojící na nožičkách, protože vše co se nyní válelo vedle postelí teď putuje pod tento moderní monument. Takže pokud potřebuju druhou páru ponožek, spodní prádlo, mikinu nebo triko, bobon, knížku, kofolu, rtěnku, nabíječku na mobil, kus rohlíku atd, vše to najdu na jendom místě. Hádejte kde? Do skříní nekoukám ani nesmím protože jakmile dcery slyší, že jdu do patra radši tychle zamykají dveře a ani za úplatek mě nechtějí pustit dovnitř. A pokud nejsou doma já zase nenajdu odvahu skříň otevřít protože vím, že by to se mnou švihlo. Kolikrát se ptám, proč já jim vlastně peru a žehlim. Pokud chtěji ten svůj pokojíčkový binec dokonat, vypustí krakena, teda morče a psa a vesele si všichni hrají na honěnou. Jednou jsem hledala svůj oblíbený hrneček na kávu. Děvčata mě chtěla zřejmě překvapit a ušetřit mi peníze  a vypěstovala mi v něm antibiotikum penicilín v takové míře, že jsem se s ním musela rozloučit. A do toho všeho se nestydí přivést kamarádky nebo přítele. Jenže já potom vypadám jako že mám doma nepořádek. Nepomáhají ani úplatky a moje siréna, prostě nic. Víte jak probíhá jejích úklid? K řádnému úklidu jako první potřebují notebook! Velice důležitý prvek. Nejdříve se na facebook musí napsat, že se musí uklidit pokojík. Pak se rozvine veliká diskuze, jakéže ty moje holky jsou chudinky. To dcerám zabere nějaký čas. Jelikož jsou dvě, tak jedna " uklízí" na noťasu a druhá na počítači. A ostatní účastníci diskuze je litují a litují. V mezičase sfouknou prách na stolech, polechtají koštětem podlahu nebo přemístí binec z jednoho šuplíku do šuplíku druhého. A zase na facebook. Ve finále je v pokojíku ještě vetší binec než předtím ale dcerky spokojeny a ujištěny že nejenom jejich matka je praštěná uklízecí mašina. Jak jednou bude vypadat jejich vlastní domácnost ani radši nechci vědět.  Starší dcera mě ujistila že se ve stáří nemusím bát že mě klidně na poloviční úvazek na úklid zaměstná. Můra jedna.
Ani manžel mé snahy o čistou domácnost nechápe. Nedávno mě vpálil otázku proč se prý doma o víkendu a při úklidu pohybuju po baráku neučesaná, nenamalovaná a oblečená v teplákách. Zvedla jsem unavený zrak od čištění záchodové mísy, praštila štětkou a konstatovala, že záchodvé míse je šumafuk že nemám makeup, nádobí si nikdy neštěžovalo že mám mastné vlasy a sklokeramické desce je opravdu jedno, jestli jí drhnu v šatech nebo v teplákách. A jestli on bude nadále prudit, namaluju se , učešu, hezky oblíknu ale k obědu dostane zrní pro morče nebo granule pro psa a ještě si je může zalejt mlékem aby mu lépe chutnalo. Anebo ať je z ticha a dostane poctivou českou svíčkovou s osma knedlama. Tak at si vybere. Od té doby je zticha. Prudí i na intimnější téma a to oblékání na spaní. Nedokáže totiž unést mé oblíbené noční košilky s žirafkama a kravičkama. Tak dostal taky na výběr... a je taky radši zticha :-D
Mám na úklid asi jiný úhel pohledu než ostatní. Jakmile totiž odemknu vchodové dveře už vidím, kolik písku a hlíny je u botníku, kolik vlasů leží v koupelně na zemi, drobků v kuchyni a chuchvalce prachu na plovoucí podlaze v obýváku, prách na televizi, nevysypaný koš. No předci to takhle nemůžu nechat. A tak holky kroutí hlavama nad mým každodenním zametáním, leštěním skleněných povrchů stolu. Možná jsem fakt nenormální.
A jak se mám? Docela to jde. V práci mladýho samozřejmě nepustili a zaplácli mu ústa finanční náplastí. Tak je z něho beránek. A co já chudinka? Nikde to neříkejte ale i já mám hubu zalepenou, A docela dobře.Měli jsme tady vedení ze zahraničí a při oslavě odchodu kolegy do důchodu jsme se docela cool rozjeli. Z uhlazených dědulů se stali docela fajn kluci. Jen kdybych se více šprtala cizí jazyky a rozumněla jim.
Víkend byl nádherný a pro mě jako obvykle pracovní. Tichá domácnost u nás přetrvává a manžel se snaží dokázat, že umí vzít za práci. O víknedu makal jako barevnej, udělal resty, který odkládal snad rok. Sice garniž mi pořád nevisí ale na tu taky přide. Aspon dělám radost tomu domovu důchodců co naproti nám bydlí. Každý večer po desátý hodině šmírujou, jak se před oknem bez záclony převlíkám. No co ať se podívaj na hezkou holku ne?
V sobotu večer jsem byla sama doma. Starší byla u svého přítele a mladší u kámošky. Manžel, nemluvící a uražen absolvoval poznávací exkurzi po našich hospodách. Takhle se chová vždy, když si dovolím říct něco, co strašně raní jeho přímo gigantickou ješitnost. Kdy přišel domů nevím, protože jsem na poslední chvíli šla ven se svým kamarádem, kterého jsem neviděla 10 roků akorát jsme v písemném styku. Pracovali jsme spolu ještě v Praze a i po tolika letech si měli co říct. Manželovi se konečně, když se vrátil domů a nenašel mě, rozsvítilo neb dneska dorazila mailem i jeho omluva za jeho prý nevhodné chování. Prý se choval jako malé děcko. Kdyby nám bylo dvacet na jeho chováním bych mávla rukou. Ale je nám mnohem víc a v našem věku bychom se měli chovat jako dospělí a rozumní lidé. A ještě se musím pochlubit. Už mi lezou ředkvičky v mém novém skleníku.Pro někoho přirozená věc ale pro radost neb je to poprvé v životě co jsem se dala na zahradničení. A včera jsem se pěkně spálila. Sedla jsem si na zahradní houpačku s tím, že si jen vypiju kafčo a půjdu dát první pomoc květinkám na mém jediném květinovém záhonku. Jako dobrej nápad jsem si vzala na oči velké sluneční brýle. Možná dvakrát jsem se zhoupla a vytuhla tak na 40 minut. Výsledek je super! Vypadám jako čerstvě pomalovaný indiánský válečník. Polovinu obličeje červenou, polovinu bílou. Výstřih rudý jen s bílým křížem, kde jsem měla přívěšek ve tvaru křížku. Ruce a nohy jako zebra. Hezký pohled. Nakonec místo kytiček málem večer křísili mě protože mi bylo z toho slunka jaksi blbě. Ani ted to ještě není ono. Dneska se mi to určitě nestane neb tady pěkně prší. Jelikož mi manžel vyrobil na zahrádce jakési lochneské monstrum jím nazývané záhon, půjdu pustit chlup za nějaké bylinky abych to měla na zahrádce pěkné. Co tím básník teda manžel chtěl říct nevím. Záhonek vyprojektoval skoro pod sušákem na prádlo jako na nejnevhodnějším místě,takže pokud chci pověsit prádlo skáču jako kamzík přes moji okrasnou skalčiku, nadechnu se vyhnu skleníku nadechnu přeskočim nový záhonek i se škopíkem s prádlem a jsem pod sušákem. A tam už si to prádlo konečně můžu pověsit. Proč to dělat jednouduše když to jde složitě že?

5 komentářů:

  1. Moni tak jsem se zasmála :-D...asi taky nebudu normální, máme stejný pohled na binec...Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  2. Kolikrát si připadám opravdu jako blbec. Vyšůruju celý barák a pak stačí aby se tam prošla dcera, pohodila hlavou, proběhl se pes a mladší si něco ukuchtila v kuchyni a můžu začít nanovo. Proč si radši místo toho neužiju venku krásné počasí?

    OdpovědětVymazat
  3. Jsem se paráádně zasmála...děkujuuuuu!!!!!
    A binec už raději neřeším....Mám pocit, že pořád uklízím a nikde to není vidět. U holek v pokojíčku to vypadá asi jako u těch tvých. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. haha poklidím a můžu začít znovu :-D mám doma 3 kluky, přítele a batole.....

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem zvědavá jak to u nás bude vypadat až mi dorostou naše holky do věku tvých dcer :o).
    Muž je pořádkoví maniak takže tam kde já selhávám on"prudí".

    OdpovědětVymazat